Menu
Základní škola a mateřská škola Konstantinovy Lázně
Základní škola
a mateřská škola Konstantinovy Lázně

Formativní učení a formativní hodnocení

Formativní učení  je proces, který klade důraz na rozvoj kompetencí žáků, předává na ně zodpovědnost za učení a pro pedagoga znamená:

  • sestavit si roční plán po jednotlivých měsících a jejich tématech
  • připravit si měsíční plány i s výstupy 
  • vytvořit přehled učiva a pro děti kompetenční mřížky (mapy pokroku, měsíční přehled aj.)
  • zamyslet se nad projekty, které chcete dělat a zařadit je do časového a tématických plánů
  • rozvrhnout si kalendář konzultací, zpětných vazeb, tripartit či třídních schůzek
  • zamyslet se nad učebními plány a stanovit si průběžné či výsledné testy i s kritérii, které předložíte dětem
  • vytvořit si pomůcky (karty, hodnotící listy, grafy, obrázky pro diskuzi...)
  • udělat si perfektní přípravy na hodiny, ve kterých budou v hlavní roli děti 

Formativní hodnocení

Hodnocení, které žákům poskytuje relevantní informace pro jejich pokroky v učení na základě konstruktivní zpětné vazby. 

Formativní hodnocení je takové hodnocení, které probíhá během učení a přináší žákům užitečnou informaci v průběhu vzdělávacího procesu. Důležité je, aby do hodnocení byli zapojeni i žáci samotní. (sebehodnocení a vzájemné hodnocení).

Formativní hodnocení je způsob přemýšlení o učení a výuce, který slouží k dosažení konkrétních, předem pojmenovaných cílů. Není cílem samo o sobě. Učitel, který používá hodnocení ve formativní funkci, usiluje například o to, aby:

  • žáci přijímali odpovědnost za vlastní učení
  • žáci plánovali a vyhodnocovali své učení
  • učitel učil co nejefektivněji v konkrétní třídě

ZÁKLADNÍ ŠKOLA

Fotogalerie

Náhodná fotogalerie

Aktuální počasí

dnes, pátek 13. 12. 2024
jasno 1 °C -3 °C
jasno, slabý východní vítr
vítrV, 4.81m/s
tlak1028hPa
vlhkost79%

Facebook

Facebook

Mohlo by Vás zajímat